Pozor na podmínky prodloužené doby na vrácení na Mall.cz. Je v tom chyták

Známý internetový obchod Mall.cz nabízí svým zákazníkům speciální akci na možnost vrácení zboží do 31. ledna 2021. Jak uvádí obchodník, chce tak spotřebitelům dopomoci k tomu, aby se vyhnuli nevhodnému dárku pod stromečkem. Získání možnosti vrácení zboží až po Vánocích je jednoduché, avšak má to malý háček.

Vrácení zboží na mall.cz

Internetový e-shop Mall.cz přišel se zajímavou akci, na kterou však může množství nepozorných spotřebitelů doplatit. Pokud si totiž pořádně nepřečtete podmínky akce, při vrácení zboží můžete být nemile překvapeni.

Jak to funguje

Prodejce prodloužil možnost vrácení zakoupeného zboží až do 31. ledna 2021 bez ohledu na datum nákupu produktu. Obchod tak reaguje na blížící se vánoční svátky. Služba je zákazníkům poskytována zdarma, avšak je nutné ji v průběhu objednávky zvolit v košíku. Jak upozorňuje Mall.cz, akce se nevztahuje na zboží, který je označeno jako "partnerský prodej" nebo jako "skladem u partnera".

Zákazník si vybere produkt, který nabízí přímo Mall.cz, a během objednávky si zvolí "prodloužit možnost vrácení". Následně objednávku dokončí a jakmile zboží převezme a zaplatí za něj, začíná mu běžet prodloužená doba vrácení zboží. Zakoupený produkt pak může jednoduše vrátit bez udání důvodu do konce ledna příštího roku.

V čem je chyták

Jak uvádí prodejce Mall.cz v podmínkách akce, produkt nelze rozbalit ani vyzkoušet. Zboží je tedy nutné vrátit nepoužité a nerozbalené, přičemž v úvahu se bere neporušená páska, pečeť nebo jakýkoli jiný obalový materiál (např. fólie, nálepka atd.). V případě, že dojde k rozbalení či použití zboží, zákazník ztrácí prodlouženou možnost vrácení zboží bez uvedení důvodu.

V rámci této akce nelze vrátit poškozené zboží a službu je možné získat pouze online během objednávky produktu přes web prodejce. Službu si tedy nevíte přikoupit ke zboží přímo na prodejně. Pokud splníte všechny podmínky stanovené prodávajícím, zakoupené zboží můžete vrátit dvěma způsoby. Buď ho zašlete poštou na adresu reklamačního oddělení Mall.cz, nebo jej vrátíte na prodejnu, která je nejblíže místu vašeho bydliště.

Mall.cz akce na vrácení zboží

Pokud jste zakoupený výrobek rozbalili nebo odzkoušeli a zjistili jste, že vám nevyhovuje, můžete jej bez udání důvodu vrátit během zákonem stanovené 14-denní lhůty. Ta začíná běžet od data převzetí, přičemž jde o 14 kalendářních dnů (ne pracovních). Toto své zákonné právo můžete uplatnit při koupi produktu přes webovou stránku obchodu s doručením na vaši adresu a stejně tak i v případě, pokud jste si zboží vyzvedli osobně na prodejně.

Co třeba ještě vědět

Akci týkající se prodlouženého vrácení zboží mohou využít fyzické osoby, podnikatelé i orgány státní správy nebo samosprávy. Smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím vzniká doručením přijetí (akceptace) objednávky, které je zasláno kupujícímu elektronickou poštou. Uzavřením smlouvy o poskytnutí služby kupující vyjadřuje souhlas s obchodními podmínkami a zároveň potvrzuje, že se s těmi podmínkami řádně seznámil.

Prodávající si zároveň vyhrazuje právo poskytování služby kdykoliv přerušit, omezit nebo úplně zastavit. Tato změna se nedotkne již uzavřených smluv o poskytnutí služby. Jak dodává obchodník, možnost prodloužené doby vrácení zboží není určena k využití za účelem uplatnění práv z vad zboží.

Kupující si mohou tuto extra službu objednat prostřednictvím zákaznického účtu, ale i bez něj, registrace na webu Mall.cz tedy není nutná. Nárok na službu vzniká kupujícímu při řádném a včasném uhrazení kupní ceny a v případě, že kupující před uplynutím služby neodstoupí od smlouvy o koupi zboží ze zákonných důvodů. Jak jsme již zmínili, aby mohl spotřebitel využít akci prodloužené možnosti vrácení zboží, se zbožím nesmí manipulovat tak, aby došlo k poškození identifikačních štítků předmětného zboží a stejně jeho obalu.

Jak vrátit nechtěný zboží

Zákazník při vrácení zboží musí prokázat nárok na poskytnutí služby a fakturu, která se vztahuje na konkrétní vrácené zboží. Prodávajícímu zároveň předloží zboží, které nechce, a osoba pověřená prodávajícím toto zboží prohlédne a posoudí. Pokud je zboží znehodnocené, není možné ho vrátit.

Možnosti vrácení zboží v Mall

Podle podmínek uváděných na webu Mall.cz, prodávající zboží přijme, pokud produkt nenese známky používání, zboží je vráceno spolu s kompletním původním obalovým materiálem (bez známek rozbalení zboží) a v původním neporušeném obalu. Zboží je zároveň vráceno s nepoužitým spotřebním materiálem, který byl kupujícímu dodán spolu se zbožím (např. toner dodáván spolu s tiskárnou a pod.). Kupující nesmí zapomenout ani na kompletní příslušenství, které bylo dodáno se zbožím, včetně manuálu a poskytnutých dárků.

Pokud kupující splní všechny stanovené obchodní podmínky a stav zboží prodávající nevyhodnotí jako znehodnocené a rozbalené, kupujícímu vrátí peněžní prostředky. Ty by měl spotřebitel dostat bez odkladu, avšak nejpozději do 14 dnů. Kupní cena včetně pojistného (pokud si pojištění kupující přikoupil) bude spotřebiteli vrácena bezhotovostním převodem na bankovní účet nebo vyplacením v hotovosti na jedné z poboček obchodní sítě Mall.cz.

Důležité informace na závěr

Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy platným způsobem v zákonem stanovené lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, má nárok na vrácení ceny služby v plné výši. Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy na zboží, ke kterému si zakoupil službu, z důvodu záruční vady zboží v prvních dvou měsících od převzetí zboží, stejně má nárok na vrácení ceny v plné výši. Pokud kupující odstoupí od smlouvy kvůli vadě výrobku po 31. lednu 2021, podle platných podmínek nemá nárok na vrácení ceny ani částečně.

Na vrácení zboží po uplynutí 14 dnů od převzetí zboží spotřebitelem se vztahují obchodní podmínky prodávajícího (Mall.cz), se kterými kupující při objednávce služby výslovně souhlasil.

Hodnocení článku:
(79.8%)

Pulbikované dňa: 29.10.2020


Přidat komentář